Sunt o mulțime de momente în care ai nevoie să golești rezervorul unei mașini. Probabil cea mai comună situație este în momentul în care rămâi fără combustibil și ești prea departe de o benzinărie. Și cu puțin noroc, un bun samaritean se va opri ca să împartă din prețiosul său combustibil cu tine.
Pentru a reuși, ai nevoie de două lucruri: un furtun pentru combustibil și abilitatea de a goli rezervorul cu ajutorul acestuia. Nu știi cum să golești un rezervor? Nu este nici o problemă, în acest articol vei învăța câteva metode de a face asta. Unele mai eficiente decât altele. Este important de menționat faptul că vei avea nevoie de un furtun pentru combustibil pentru o astfel de manevră.
Totodată, vei afla cum să alegi corect un furtun pentru combustibil și ulei. Sunt diverse motive pentru care acesta trebuie să fie specific, motive pe care le abordam mai jos.
Cum aleg furtunul potrivit pentru combustibil și ulei?
Materialul din care este confectionat furtunul
Cel mai potrivit material pentru furtunurile pentru combustibil și ulei este cauciucul. În general, furtunurile sunt confecționate din diverse materiale în funcție de utilizarea lor. Astfel, pot fi din PVC, silicon, cauciuc, metalice, material textil etc.
Materialele fac diferența, de aceea în funcție de acestea furtunurile sunt destinate unor sarcini specifice. Pentru transportul apei, PVC-ul este alegerea. În schimb, pentru gaze fierbinți se folosesc furtunuri metalice. Diferitele tipuri de furtunuri pentru combustibil și ulei pe care le vei găsi sunt:
- Cauciuc simplu
- Cauciuc împletit cu oțel inoxidabil
- Cauciuc ranforsat cu cadru, împletit cu oțel inoxidabil
- Cauciuc ranforsat din oțel inoxidabil, împletit cu fibră
- Cauciuc și armătură cu fibre
De ce cauciuc? Pentru că elimină posibilitatea apariției electricității statice. Și de ce este acesta un lucru bun? Pentru că electricitatea statică în combinație cu combustibilul poate crea o explozie.
Pe lângă materialul de bază, furtunurile pentru combustibil și ulei pot fi fortificate la exterior cu ajutorul altor materiale. Spre exemplu, cauciucul nitrilic. Acesta are o rezistență excelentă la abraziune și o rezistență bună la alungire, compresie, rupere și tracțiune. Totodată, este flexibil la temperaturi scăzute.
Diametrul furtunului
Nu există un diametru standard care să fie „cel mai bun”. Acest lucru depinde de mașina ta. Însă cu cât diametru este mai mare, cu atât o să fie transportat mai mult combustibil.
Rezistența la presiune a furtunului
Pentru orice furtun, rezistența la presiune este un factor deosebit de important care trebuie luat în considerare. Când alegi un furtun pentru combustibil și ulei, fii atent/ă la presiunea de lucru și presiunea de spargere. Presiunea de lucru se referă la presiunea maximă suportată de furtun, la temperaturi maxime, pentru a funcționa în siguranță. Presiunea de spargere se referă la presiunea care va cauza daune asupra furtunului și îl va „sparge”.
În principiu, cu cât rezistența la presiune este mai mare, cu atât mai bine. Însă nu este nevoie să achiziționezi furtunul cu cea mai mare rezistență la presiune. Asigură-te doar că are o rezistență destul de mare (exprimată în bari), astfel încât să nu se deterioreze.
Cum golesc combustibilul din rezervor cu ajutorul unui furtun?
Una dintre metode este să folosești un furtun, un recipient și un material textil ud (precum o frânghie). Fă un nod destul de mare din frânghie astfel încât să încapă în interiorul furtunului. Introdu frânghia în furtun, iar apoi introdu furtunul în rezervor. Acum trage frânghia udă afară.
Nodul ud va crea un vacuum care va forța combustibilul să iasă pe celălalt capăt. Această metodă este sigură, deoarece nu există șansa să intri în contact cu ulei sau combustibil.
Dacă preferi metodele moderne și mai ales dacă ai nevoie sa transferi combustibil sau ulei destul de frecvent îți recomandăm să achiziționezi o mini pompă mobilă. O astfel de pompă este metoda cea mai sigură pentru sănătatea ta; pompa este mai prietenoasă cu natura pentru că riscul să verși combustibil și astfel sa poluezi mediul înconjurător, este mult mai mic; în același timp mini pompa mobilă este și metoda cea mai ușoară și rapidă de a realiza transferul de combustibil.